Innowacja pedagogiczna na „półmetku”

30 listopada 2017 roku odbył się kolejny etap konkursu matematyczno-historycznego w ramach trwającej od ubiegłego roku szkolnego innowacji pedagogicznej obejmującej obecne klasy piąte. Przypomnijmy, że wyżej wymieniona innowacja trwa trzy lata, a w każdym roku szkolnym odbywają się cztery spotkania konkursowe, w których uczniowie rozwiązują przygotowane przez nauczyciela – Małgorzatę Kołodziejską pytania z historii, stanowiące punkt wyjścia do autorskich zadań z matematyki opracowanych przez nauczyciela – Monikę Jurczak-Ślagę. W chwili obecnej, po dwóch spotkaniach konkursowych, na czoło wysunęli się uczniowie: Grzegorz Pajdzik, Małgorzata Michalak, Filip Płoskonka.

Jednak rywalizacja trwa nadal, więc każdy z 23 uczestników ma wciąż szansę na zdobycie punktów i sukces w klasyfikacji końcowej.

Konkurs cieszy się popularnością, natomiast jego istota polega na pokazaniu uczestnikom, że wiedza zdobywana na teoretycznie różnych przedmiotach doskonale się uzupełnia, tworząc jasną i zrozumiałą całość.

Życzymy wytrwałości i jak najlepszych wyników, a dla zainteresowanych podajemy jedno z pytań konkursowych:

W 1922 roku Brytyjczyk Howard Carter odkrył w Egipcie grobowiec faraona Tutenchamona sprzed trzech tysięcy lat. W komorze grobowej odnaleziono mumię egipskiego władcy zamkniętą w 9 sarkofagach (kolejne trumny były umieszczone jedna w drugiej). Wewnątrz budowli odkryto także ponad 5 tysięcy przedmiotów wykonanych ze złota, drogich kamieni, kości słoniowej oraz szlachetnego drewna. Ze względu na charakter oraz dużą wartość grobowca Tutenchamona został zamontowany zamek szyfrujący. Szyfr tworzą wszystkie dzielniki liczby 48 uporządkowane rosnąco. Utwórz ten szyfr.

 

Małgorzata Kołodziejska

Monika Jurczak-Ślaga