Ogłoszenie z dnia 2 czerwca br.
Dyrektor Szkoły przedstawia organizację pracy szkoły obowiązującą do zakończenia roku szkolnego 2019/20. Prosimy o zapoznanie się z podanym kalendarium oraz z załącznikami dotyczącymi procedury podwyższania ocen i organizacji egzaminu klasyfikacyjnego.
KALENDARIUM NA CZERWIEC 2020 r.
(od 1- 26 czerwca br.)
od 1-7 czerwca
i od 8-25 czerwca |
Obowiązuje nauczanie zdalne. Konsultacje dla uczniów klas I-VIII wg harmonogramu podanego w dzienniku elektronicznym
Zajęcia opiekuńczo –wychowawcze z elementami dydaktycznymi dla klas I-III wg harmonogramu podanego w dzienniku elektronicznym. Zajęcia świetlicowe zgodnie z podanym harmonogramem. Biblioteka szkolna czynna od poniedziałku do piątku w godz.9.00-13.00 |
do 8 czerwca | Klasy VIII otrzymują oceny przewidywane. |
do 10 czerwca | Oceny przewidywane otrzymują pozostali uczniowie. |
Obowiązuje procedura podwyższania ocen, z której każdy zainteresowany uczeń może skorzystać. Poniżej podajemy „Zasady uzyskiwania wyższej rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych lub rocznej oceny z zachowania podczas nauczania zdalnego.” | |
11 czerwca | BOŻE CIAŁO |
12 czerwca /piątek/ | Dzień wolny dla szkoły podstawowej. Świetlica szkolna – zajęcia wychowawcze w godz. 6.30 -16.00 (rodzice zgłaszają pobyt dziecka w świetlicy szkolnej). Oddziały przedszkolne – zajęcia zgodnie z planem – nauczanie zdalne. |
16 czerwca /wtorek / | Egzamin ósmoklasisty (Hala), klasy I-III – dzień wolny. Świetlica szkolna – zajęcia wychowawcze w godz. 6.30 -16.30
Klasy IV-VII – zajęcia zgodnie z planem – nauczanie zdalne. Oddziały przedszkolne – zajęcia zgodnie z planem -nauczanie zdalne. |
17 czerwca /środa / | Egzamin ósmoklasisty (Hala), klasy IV-VII – dzień wolny. Świetlica szkolna – zajęcia wychowawcze w godz. 6.30 -16.30
Klasy I-III – zajęcia zgodnie z planem – nauczanie zdalne. Oddziały przedszkolne – zajęcia zgodnie z planem- nauczanie zdalne. |
18 czerwca /czwartek/ | Egzamin ósmoklasisty ( w budynku szkoły). Dzień wolny dla szkoły podstawowej. Świetlica szkolna – zajęcia wychowawcze w godz. 6.30 -16.30 Oddziały przedszkolne – zajęcia zgodnie z planem – nauczanie zdalne. |
19 czerwca /piątek/ | Klasyfikacyjna Rada Pedagogiczna. |
22 czerwca /poniedziałek/ | Dzień wolny dla szkoły podstawowej. Świetlica szkolna – zajęcia wychowawcze w godz. 6.30 -16.30 (rodzice zgłaszają pobyt dziecka w świetlicy szkolnej). Oddziały przedszkolne – zajęcia zgodnie z planem – nauczanie zdalne. |
24 czerwca /środa/ | Spotkanie z rodzicami przyszłych klas pierwszych w roku szkolnym 2020/21 – godz. 15.30 – mała sala gimnastyczna. |
26 czerwca /piątek/ | Zakończenie roku szkolnego 2019/20. Pożegnanie tylko Absolwentów klas ósmych(w Hali). Możliwość rozdania świadectw klasom I-VII będzie zaplanowana wg harmonogramu, który podamy w późniejszym terminie. |
Załączniki :
I. Zasady uzyskiwania wyższej rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych lub rocznej oceny z zachowania (procedura podwyższania ocen).
- Po zapoznaniu się z ocenami przewidywanymi- nie później niż na 5 dni przed posiedzeniem klasyfikacyjnej Rady Pedagogicznej (19.06.br.) uczeń chcący uzyskać wyższą niż przewidywaną roczną ocenę klasyfikacyjną z danych zajęć edukacyjnych lub zachowania, pisze (elektronicznie) wniosek do nauczyciela lub wychowawcy klasy.
- Nauczyciel uczący, telefonicznie lub podczas indywidualnych konsultacji w szkole, analizuje z uczniem (rodzicem) aktualne oceny, podaje zakres materiału,który należy przygotować, ustala termin i formę rozmowy z uczniem przy możliwej obecności wychowawcy klasy i rodzica lub osoby wskazanej przez dyrektora szkoły. Dopuszczalna jest forma on-line.
- Należy też dokonać analizy wymagań edukacyjnych i kryteriów oceniania z danych zajęć edukacyjnych obowiązujących do 15 marca br. oraz dostosowanych do warunków zdalnego nauczania podanych przez nauczyciela.
- Uczeń może ubiegać się o podwyższenie przewidywanej oceny tylko o jeden stopień i tylko w przypadku gdy co najmniej połowa uzyskanych przez niego ocen cząstkowych ze sprawdzianów wiadomości (testów, kartkówek, prac klasowych) oraz różnych form wypracowań i odpowiedzi ustnych w nauczaniu zdalnym jest równa ocenie, o którą się ubiega lub jest od niej wyższa.
- Warunki ubiegania się o ocenę wyższą niż przewidywana:
1. Do 15 marca spełnienie poniższych wymagań:
a) frekwencja na zajęciach z danego przedmiotu nie niższa niż 80% (z wyjątkiem długotrwałej choroby lub innych uzasadnionych okoliczności);
b) usprawiedliwienie wszystkich nieobecności na zajęciach;
c) przystąpienie do wszystkich przewidzianych przez nauczyciela form sprawdzianów i prac pisemnych;
d) uzyskanie z wszystkich sprawdzianów i prac pisemnych ocen pozytywnych (wyższych niż ocena niedostateczna), również w trybie poprawy ocen niedostatecznych;
e) skorzystanie z wszystkich oferowanych przez nauczyciela form poprawy i form pomocy ze strony szkoły.
2. Po 15 marca podczas nauczania zdalnego – obowiązuje:
a) systematyczny kontakt ucznia z nauczycielem danych zajęć;
b) wykazanie aktywności ucznia ,które pozwolą nauczycielowi stwierdzić czy zapoznał się ze wskazanym materiałem, a także dadzą podstawę do oceny jego pracy odpowiedzi ustne, prace pisemne, prezentacje i inne podane do wykonania przez nauczyciela.
6. Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, techniki, plastyki i muzyki należy w szczególności brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć.
7. Rozmowa bądź pisemne sprawdzenie wiadomości musi być przeprowadzona do 3 dni od daty wpłynięcia wniosku.
8. Z przeprowadzonej rozmowy bądź pisemnego sprawdzenia wiadomości sporządza się protokół (termin, pytania, wynik) i przechowuje przez okres 1 roku
9. Aby uzyskać wyższą niż przewidywana roczną ocenę z zachowania należy złożyć (elektronicznie) wniosek do wychowawcy klasy na 5 dni przed posiedzeniem klasyfikacyjnej Rady Pedagogicznej. Możliwość podwyższenia oceny rozpatruje wychowawca z wicedyrektorem szkoły, przy możliwej obecności ucznia i rodzica
10. W czasie rozmowy analizuje się kryteria oceniania z zachowania oraz zgromadzoną dokumentację dotyczącą zachowania ucznia.
11. Ocena zachowania może być zmieniona w przypadku gdy uczeń: 1) aktywnie brał udział w pracach samorządu szkolnego lub klasowego; 2) pracował społecznie na rzecz innych ludzi, środowiska, fundacji co zostało potwierdzone opiniami i podziękowaniami; 3) reprezentował szkołę na imprezach zewnętrznych, o ile nie zostało to wcześniej uwzględnione w ocenie z zachowania. Nauczyciel – wychowawca przy ocenie rocznej zachowanie ucznia bierze pod uwagę w nauczaniu zdalnym: jego zaangażowanie w wypełnianie obowiązków lekcyjnych, terminowe przesyłanie zadanych prac, samodzielną i systematyczną pracę, bezpieczne i kulturalne korzystanie z narzędzi internetowych, kontakt z wychowawcą.
II. Warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego i sprawdzianu wiadomości i umiejętności oraz warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny.
1. Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się na wniosek rodzica lub ucznia pełnoletniego-wniosek powinien być przesłany drogą e-mailową na skrzynkę podawczą szkoły: adres e-mail: sekretariatsp1@op.pl
2.Dyrektor szkoły w korespondencji e-mailowej uzgadnia datę i godzinę egzaminu klasyfikacyjnego i potwierdza fakt przyjęcia terminu do wiadomości rodziców ucznia lub ucznia/słuchacza pełnoletniego.
3.Egzamin przeprowadza nauczyciel uczący ucznia lub inny nauczyciel przedmiotu wskazany przez dyrektora szkoły. Może być przeprowadzony na terenie szkoły lub on-line.
4.Nauczyciel przygotowuje informację na temat zakresu podstawy programowej, jakiej dotyczy egzamin i przesyła drogą elektroniczną rodzicom/uczniowi/.
5.Korespondencja odbywa się za pośrednictwem służbowych skrzynek elektronicznych szkoły/nauczyciela na adres wskazany i potwierdzony przez rodzica, ucznia/słuchacza.
6.Egzamin przeprowadzany jest za pomocą narzędzi do e-learningu pozwalających na potwierdzenie samodzielności pracy ucznia – metodą pracy synchronicznej.
7.Egzamin ma formę pisemna poprzez rozwiązanie zadań udostępnionych na platformie e-learningowej lub za pomocą innego narzędzia zdalnego.
8.W przypadku uczniów nie posiadających narzędzi informatycznych i dostępu do sieci, w sytuacjach szczególnych egzamin przeprowadzony może być w formie zadań drukowanych i przesłanych drogą pocztową lub może odbyć się na terenie szkoły po wcześniejszym ustaleniu wszelkich środków bezpieczeństwa i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa epidemiologicznego.
9.W przypadku braku możliwości przystąpienia do egzaminu z ważnych powodów uczeń informuje o tym dyrektora szkoły.
11.Dyrektor szkoły uzgadnia (wyznacza) dodatkowy termin egzaminu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
12.Zadania rozwiązywane elektronicznie drukuje się i stanowią one załącznik do arkusza ocen ucznia jak również podlegają archiwizacji elektronicznej.
13.Procedury przeprowadzania egzaminów poprawkowych są analogiczne do egzaminu klasyfikacyjnego.
- W przypadku zastrzeżenia rodziców lub ucznia co do zgodności z prawem i procedurą wystawiania oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych lub oceny klasyfikacyjnej z zachowania rodzic lub uczeń na prawo w ciągu dwóch dni od klasyfikacji w formie elektronicznej – e-mailowej zgłosić swoje zastrzeżenia.
- Dyrektor sprawdza czy ocena została wystawione zgodnie z przepisami prawa – trybem ustalania oceny, a w przypadku stwierdzenia naruszeń formalnych, zobowiązuje nauczyciela przedmiotu do przeprowadzenia w formie e-learningowej sprawdzianu wiedzy i umiejętności w celu ustalenia właściwej oceny z zajęć edukacyjnych. Jeżeli uczeń nie może z ważnych powodów uczestniczyć w sprawdzianie należy uzgodnić z rodzicami inny termin do końca roku szkolnego.
- W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń co do oceny zachowania, wychowawca klasy dokonuje ustalenia właściwej oceny klasyfikacyjną zachowania przy uwzględnieniu zgłoszonych zastrzeżeń.
Anna Górska
Dyrektor szkoły