• Jak dzieci z klas 0-III powitały wiosnę?

    Tradycją klas 0-3 w naszej szkole jest uroczyste powitanie wiosny. W tym roku dzieci powitały wiosnę w nieco inny sposób niż w poprzednich latach, a mianowicie obserwując pierwsze zwiastuny wiosny w swoim ogródku, przez okno, na krótkim spacerze z rodzicami lub czytając ciekawostki i nowinki przyrodnicze o aktualnej porze roku. Zainspirowani swoimi obserwacjami oraz zachęceni przez swoich wychowawców zamienili swoje pokoje na pracownie plastyczne, w których powstało mnóstwo pięknych i twórczych wiosennych prac, wykonanych różnymi technikami. Dzisiaj zapraszamy do obejrzenia galerii prac wykonanych przez uczniów klas 0-3.

     


     

  • Wyniki rekrutacji uczniów do klas pierwszych

    Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 1 w Mszanie Dolnej uprzejmie informuje, że do klas pierwszych szkoły podstawowej zostali przyjęci wszyscy uczniowie, szkoła nie posiada wolnych miejsc. Do oddziałów przedszkolnych zostały przyjęte wszystkie dzieci, szkoła posiada jeszcze wolne miejsca.

    O terminach spotkań organizacyjnych dla rodziców przyszłych klas pierwszych i oddziałów przedszkolnych powiadomimy w późniejszym terminie.

    Zapytania proszę kierować na: sekretariatsp1@op.pl 

    Z poważaniem 

    dyrektor szkoły

    Anna  Górska   

  • Domowe księgozbiory

    Drodzy Uczniowie, w obecnej sytuacji nie możemy się tak jak zazwyczaj spotkać w szkolnej bibliotece i w związku z tym chciałam Was zachęcić do przeglądnięcia swoich domowych księgozbiorów – może właśnie tam znajdziecie książkę, którą chcielibyście przeczytać, ale do tej pory jeszcze się tego nie udało zrobić.

    Zachęcam również do korzystania z wirtualnych bibliotek, serwisów takich jak: lektury.gov.pl, wolnelektury.pl. Z pewnością znajdziecie tam potrzebną lekturę. Wybrane utwory można tam przeczytać lub ich wysłuchać. Czytać zawsze warto!

    Krystyna Wiewiórka

  • Ogłoszenie dyrektora z dnia 24 marca 2020 r.

    Ogłoszenie Dyrektora szkoły w sprawie zdalnego nauczania w Szkole Podstawowej Nr 1 od dnia 25 marca 2020 r.
    Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, od najbliższej środy tj. 25.03.2020r. rozpoczynamy zdalne nauczanie według następujących ustaleń i planów.
    Czas, w którym jesteśmy wymaga od nas wszystkich pełnej mobilizacji i współpracy. Prosimy o wyrozumiałość i stosowanie się do poniższych informacji.

    1. Nasza szkoła korzysta z dziennika elektronicznego „Librus”, w którym przekazujemy uczniom i rodzicom wszelkie informacje dotyczące realizacji zajęć dydaktycznych i ogłoszenia. Każdy uczeń posiada swój login i hasło.
    Każdego dnia do uczniów będą przesyłane wiadomości poprzez dziennik z poszczególnych przedmiotów według planu lekcji. W ten sposób będą realizowane treści z podstawy programowej. Uczeń ma za zadanie codziennie zalogować się na konto ucznia w dzienniku, przeczytać wytyczne nauczycieli i wykonać polecenia.

    2. Oddziały przedszkolne tzw. zerówki – w celu realizacji treści programowych, nauczyciele kontaktują się z rodzicami swoich wychowanków poprzez już ustalony sposób komunikacji.

    3. Klasy I-III – Nauczyciele klas 1-3 współpracują z uczniami i rodzicami swoich klas korzystając z dziennika elektronicznego oraz dostępnych, podanych do wiadomości aplikacji. Realizują materiał dydaktyczny korzystając z podręczników i ćwiczeń Nowej Ery, wykorzystują również materiały i strony podane przez MEN. Każdy z nauczycieli ma ustalony swój sposób kontaktowania się z rodzicami. Ponadto wszyscy nauczyciele klas I-III zwracają się z prośbą do rodziców, o poinformowanie wychowawcy, jeśli tych zadań będzie za dużo.

    4. Kl. IV -VIII – na czas zdalnego nauczania został rozpisany plan lekcji dla poszczególnych klas.
    – Klasa IV

      poniedziałek wtorek środa czwartek piątek
    1. matematyka historia matematyka(0,5) technika matematyka
    2. j. polski przyroda muzyka j. polski religia
    3. plastyka         j. angielski informatyka wf j. angielski
    4. wdż (0,5)

     

    – Klasy Va,b,c

      poniedziałek wtorek środa czwartek piątek
    1. matematyka technika matematyka(0,5) historia matematyka
    2. j. polski biologia muzyka j. polski religia
    3. plastyka j. angielski informatyka wf j. angielski
    4. geografia wdż (0,5)

     

           – Klasy VI a, b, c

    poniedziałek wtorek środa czwartek piątek
    1. matematyka geografia matematyka(0,5) biologia matematyka
    2. j. polski religia historia j. polski historia
    3. j. angielski     plastyka technika j. angielski muzyka
    4. informatyka wf

     

    – Klasy VII a, b

    poniedziałek wtorek środa czwartek piątek
    1. matematyka informatyka matematyka j. angielski matematyka
    2. j. polski muzyka j. polski j. niemiecki j. polski
    3. historia          plastyka biologia religia geografia
    4. j. angielski fizyka wf chemia j. angielski
    5. wdż (0,5)

     

    – Klasy VIII a, b

    poniedziałek wtorek środa czwartek piątek
    1. matematyka biologia matematyka historia matematyka
    2. j. polski religia j. polski fizyka j. polski
    3.  edb geografia j. angielski chemia j. angielski
    4. j. angielski informatyka wos j. niemiecki wf

     

    5. Ustalono stałe dyżury wszystkich nauczycieli naszej szkoły. 9.00 – 11.00 (poniedziałek, środa, piątek). 14.00 – 16.00 (wtorek, czwartek).
    Pytania prosimy kierować za pośrednictwem dziennika elektronicznego , każdy nauczyciel poda w jaki sposób odpowie na pytanie: czy odpisze, skontaktuje się telefonicznie czy wybierze inną aplikację.

    6. Pamiętajmy o właściwych warunkach nauki zgodnej z higieną pracy umysłowej: odpowiedniej diecie, odpoczynku, zajęciach ruchowych.

    7. Pracując z komputerem starajmy się zachować podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z Internetu: korzystaniu z wiarygodnych źródeł informacji, ochronie swojej prywatności w sieci, zabezpieczeniu haseł dostępu, zainstalowaniu programu antywirusowego oraz stosowaniu i aktualizacji już dostępnych oprogramowań.

    8. O wszelkich zmianach związanych ze zdalnym nauczaniem będziemy na bieżąco Państwa informować.

    Z wyrazami szacunku
    Dyrekcja szkoły

     


    Jak zorganizować dzieciom warunki do nauki w domu?

    Tymczasowa nauka w domu to nie szkoła i duża część dzieci będzie mniej skupiona niż na lekcjach w szkolnej klasie. Dom nie musi być szkołą, ale warto tak zorganizować przestrzeń i czas, by dzieci poczuły się bezpiecznie i wykorzystały okres przymusowej izolacji na rozwój swojego potencjału.

    1. Plan jest ważny

    Wspólnie ustalcie harmonogram dnia (czas pobudki, posiłków, obowiązków domowych, odpoczynku, zabawy i nauki z podziałem na przedmioty). Do Ciebie – Rodzicu – należy ostatnie słowo w tej kwestii, ale warto wziąć pod uwagę zdanie i potrzeby swojego dziecka. Dla młodszych dzieci można wspólnie stworzyć plan ilustrowany i powiesić go w widocznym  miejscu. Współuczestnictwo w układaniu rozkładu dnia da dzieciom poczucie odpowiedzialności za siebie.

    1.  Gdy trwa nauka, nie przeszkadzaj

    Podczas czasu przeznaczonego na naukę, zadbaj o atmosferę skupienia w domu. Wyłącz telewizor, radio. Nie zagaduj, nie rozpraszaj. Pokaż, że naukę swojego dziecka traktujesz poważnie.

    1. Miejsce nauki

    Zadbaj, by na stoliku czy biurku znajdowały się tylko niezbędne przedmioty do nauki. Dzieci, które mają problemy z koncentracją uwagi, powinny siedzieć z dala od okna. Pamiętaj – Rodzicu – że  niektóre dzieci będą potrzebowały Twojego stałego lub regularnego wsparcia. Ważne, by rodzeństwo w wieku szkolnym uczyło się w tym samym czasie, a młodsze zajęło się zabawą.

    1. Czas pracy, czas przerwy

    Zajęcia  typowo szkolne zaplanuj w pierwszej połowie dnia. Każda rodzina może wprowadzić małe zmiany, które bardziej odpowiadają jej potrzebom i rytmowi życia –zaczynać  później, np. o 9.00 lub 10.00, częściej robić przerwy. Warto jednak trzymać się planu, dzięki temu dzieci uczą się organizować swój czas, a to ważna życiowa umiejętność.


      Jak wspierać dzieci i motywować je do systematycznego uczenia się?

    Przeniesienie nauki ze szkoły do domu to nowe doświadczenie dla nas wszystkich: dzieci, nauczycieli i rodziców. Wszyscy musimy nauczyć się funkcjonować w nowych okolicznościach, musimy się z tą sytuacją oswoić. Dlatego tak ważniejsza jest komunikacja. Informacje,  przygotowywane przez nauczycieli materiały i wskazówki będą pomocne
    w opanowaniu treści nauczania przez uczennice i uczniów. Podpowiadamy, jak motywować dzieci, by czas przymusowo spędzony w domu sprzyjał ich rozwojowi.

    1. Pozwól dziecku współuczestniczyć w ustaleniu nowych reguł

    Łatwiej jest wykonywać swoje obowiązki, gdy rozumiemy ich sens i bierzemy udział w ustaleniu ich zakresu i sposobu realizacji. Wyjaśnij dziecku obecny kryzys, w związku z którym, mimo że nie chodzi do szkoły, to nie jest całkiem wolne od szkolnych obowiązków. Epidemia koronawirusa stawia bowiem wiele poważnych wyzwań przed wszystkimi, a jednym z  nich jest właśnie domowa edukacja.

    Rozmowę z młodszymi dziećmi o koronawirusie może ułatwić broszura stworzona przez hiszpańską psycholożkę, która została wysłana za pośrednictwem Librusa do rodziców dzieci naszej szkoły z klas I-III.  

    1. Czasami mniej znaczy więcej

    Jeśli masz wrażenie, że ilość przesyłanych przez nauczycieli materiałów, ćwiczeń, poleceń i prac do wykonania przerasta możliwości Twojego dziecka, skontaktuj się z nauczycielem i powiedz mu o tym. On dostosuje ilość bądź rodzaj materiału do jego potrzeb.
    Gdy nauczyciel wysłał wiele różnych materiałów do wyboru, sam dokonaj selekcji, by nadmierną liczbą zadań nie przytłoczyć dziecka. Możesz  też pozwolić swojemu dziecku wybrać jeden  z punktów. W ten sposób  poczuje się ono współodpowiedzialne za swoją naukę.

    1. Zrób listę sukcesów i dokonań dnia

    Uzupełniaj ją wspólnie z dzieckiem codziennie wieczorem o to, czego nowego dziś udało się mu nauczyć, zrozumieć, o co poszerzyło swoje umiejętności. Nie muszą to być wyłącznie szkolne dokonania. Doceniaj pracę dziecka, nie tylko wynik. Uczymy się przecież na błędach, jeśli potrafimy je dostrzec i naprawić. Kładź nacisk na wytrwałość, a nie tylko efekty.

    1. Określ domowe zasady ekranowe

    Podpowiadamy, jak to zrobić, za pośrednictwem materiałów Fundacji Dajemy dzieciom siłę.

    Uwaga: w sytuacji, gdy wiele materiałów edukacyjnych dostępnych jest online, można wydłużyć czas spędzony przed ekranem, który dziecko poświęca edukacji. Wykorzystywanie technologii do tworzenia lub współtworzenia, a nie tylko biernego konsumowania, może pobudzać kreatywność i umiejętność rozwiązywania problemów.
    Pamiętajmy jednak, że ważna jest równowaga między czasem korzystania z multimediów,
    a tym w świecie rzeczywistym. Warto wiedzieć, że zbyt wiele bodźców, które często dostarczają dostępne cyfrowo treści, osłabia koncentrację uwagi i zdolności uczenia się.

    1. Rozszerz perspektywę

    Człowiek uczy się cały czas, nawet przez zabawę. W tym celu warto wykorzystać gry planszowe. Można sięgnąć do typowych gier czy quizów edukacyjnych lub po „planszówki” rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne, które pozwalają odnaleźć swoje miejsce w życiu, a także lepiej zrozumieć siebie i ludzi wokół.

    Przykłady.:

    *  Emojito wydawnictwa Tactic, w której trzeba używać komunikacji niewerbalnej (mimiki czy dźwięku);

    * Góra uczuć wydawnictwa Heim, wykorzystująca zdania niedokończone, które mają pobudzać wyobraźnię i refleksję;

    * Empatia wydawnictwa Albi, w której poznajemy potrzeby, uczucia i pragnienia innych graczy;

    * Pytaki wydawnictwa Dobreto, ucząca słuchania i opowiadania, a także wzmacniająca rodzinne relacje i więzi;

    * MiJaMy się Kosmiczna gra terapeutyczna wydawnictwa Trefl (od 10 roku życia), która pozwala   w podróży po kosmicznej galaktyce lepiej poznać siebie i współgraczy;

    *Dylematy wydawnictwa Rebel (dla nastolatków, 12+) filozoficzna gra o moralnych dylematach, która pobudza do żywej dyskusji i uczy debatowania.

    Pomysły na rozwijające spędzenie czasu online i offline można znaleźć na stronach crazynauka.pl   i  juniorowo.pl  oznaczone #nieferie.

    1. Ruch jest potrzebny

    Aktywność fizyczna nie tylko dba o zdrowie ciała (m.in. wzmacnia odporność), ale też i umysł (uwalnia od stresu, poprawia nastrój, wzmacnia zdolności uczenia się) Jeśli jesteśmy w stanie wybrać się na spacer w miejsce, gdzie nie spotyka się zbyt wielu ludzi, wpiszmy taką aktywność  w codzienną rutynę. W domu możemy wspólnie zainspirować się filmikami na YouTube, np.  Fitty Kid Polska lub pograć w dostosowane do warunków mieszkaniowych gry ruchowe: twister, rzutki czy piłkę lub bule wykonane z miękkiego materiału.